لیست مطالب
نمایش 17631 - 17635 از 17660 نتیجه

خلاصه نویسی یادگیری

خلاصه نویسی : یادگیری بهتر در وقت کمتر

یکی از کارهای مهمی که شما داوطلبان عزیز در طی مطالعه و آمادگی برای کنکور انجام دهید این است که از روش خلاصه برداری مطالب در زمان مطالعه بهره ببرید.همانطور که همه ی شما می دانید،خلاصه  برداری، در زمان مطالعه تأثیر بسیار زیادی بر میزان پیشرفت و یادگیری شما می گذارد. با اینکه بیشتر داوطلبان از اهمیت خلاصه برداری مطلع هستند اما روش های خلاصه برداری و شیوه های صحیح آن را نمی دانند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم  تا شما را با خلاصه نویسی،اهمیت آن و شیوه های صحیح این کار، آشنا کنیم.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

دانش آموزانی که در هنگام مطالعه تنها به خواندن مطلب می پردازند، نسبت به دانش آموزانی که در هنگام مطالعه خلاصه برداری میکنند، دارای بازده کمتری هستند و به همین علت، دانش آموز به مرور،علاقه خود را نسبت به مطالبی که میخواند از دست داده و نمیتواند یه آن توجه کند؛در نتیجه، مطالب به صورت فعاالانه در ذهن وی پردازش نمی شود؛ به طور مثال، شما ناگهان متوجه می شوید که در صفحه 54 کتاب هستید، بی آنکه بدانید در همان صفحات گذشته، چه خوانده اید؛ انگار فقط آن ها را ورق زده اید؛ پس اگر هنگام مطالعه،خلاصه نویسی کنید، حاصل کار مفید تر از زمانی است که صرفا مطالب را می خوانید؛زیرا درزمان خلاصه نویسی،مغز شما،حالت فعالتری دارد و سبب می شود که توجهتان به مطالب بیشتر شود و احتمال آنکه مطالب را طوری پردازش کنید که معنای شخصی برایتان داشته باشد،افزایش می یابد.

برای شما داوطلبان عزیز کنکوری،و حتی دانش آموزانی که مشغول درس خواندن هستید،خلاصه نویسی به چهار دلیل پیشنهاد میشود: اول اینکه هنگام مطالعه در عمیق تر کردن یادگیری و دقیق خوانی مؤثر است. دوم آنکه حجم و زمان مرور کمتر شده و امکان مرورهای چندین باره به شکلی سریع فراهم می کند. سوم آنکه اگر خلاصه نویسی به شیوه ای صحیح انجام گیرد،به هنگام مرور، کارایی بهتر و مؤثرتری در مقایسه با مطلب اصلی خواهد داشت، و چهارم آنکه خلاصه نویسی،این امکان را فراهم می کند تا تمام مطالب و مباحث مرتبط با یک موضوع را که در کتاب درسی ، جزوه ، کتاب کمک آموزشی و هر منبع دیگری پراکنده است،در یک جا جمع آوری کرده، از پراکنده خوانی جلوگیری نموده و در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید.

روش های مختلف خلاصه کردن

برای اینکه خلاصه نویسی کنید،تنها یک ابزار مجزا لازم دارید و آن هم دفترچه یادداشت است. برای یک خلاصه نویسی خوب، شما می باست تمام خلاصه های یک درس را در یک دفترچه یادداشت کنید و از خلاصه نویسی در برگه های پراکنده و بدون صحافی خودداری نمایید؛ زیرا با گذر زمان، حجم یادداشت ها افزایش خواهد یافت و ترتیب آن ها بهم خواهد  خورد و یافتن و مرتب کردن انها زمان و انرژی زیادی می طلبد و کاری خسته کننده خواهد بود. خلاصه نویسی، شامل فنون مختلف یادداشت برداری،حاشیه نویسی، خط کشی زیر جملات،دسته بندی و علامت گذاری می شود که که بسته به شرایط و نوع مطالعه، میتواند مختلف بوده و حتی برای یک درس، موارد متعددی را شامل شود.

1-علامت گذاری

بهترین فن مطالعه،درگیر شدن با مطلب یا به اصطلاح ،مطالعه فعال است.علامت گذاری،سریع ترین روش برای مطالعه فعال و البته نکات مهم را نیز مشخص می کند.زمانی که مطلبی را مطالعه می کنید، جایی که برایتان سوال باقی ماند  و مطالب را بطور کامل متوجه نمی شوید،از علامت سوال(؟) استفاده کنید و کنار آن مطلب علامت بزنید. هرجا که احساس نمودید مطالب، پرسش خیز بوده و در آن به نکته مهمی اشاره شده است، علامت تعجب(!) بگذارید و جایی که به یک کلمه یا عبارت کلیدی برخوردید، دور آن را خط بکشید و پاراگراف های مهم را با ستاره (*) مشخص کنید. به طورکلی، هنگام مطالعه استفاده از علامت گذاری،سرآغازخوبی برای مطالعه دقیق و فعال است. دقت داشته باشید که در استفاده از علامت ها و انتخاب جملاتی که خط کشی می شوند،زیاده روی نکنید؛چرا که در مطالعه های آتی حوصله تان سر می رود.

2-خط  کشیدن زیر مطالب مهم

یکی از شیوه های که در خلاصه نویسی به کار می رود،خط کشیدن زیر مطالب مهم است معمولا این روش در میان بیشتر دانش اموزان و داوطلبان از محبوبیت برخوردار است؛ زیرا هم راحت تر از یادداشت برداری و هم داوطلب احساس میکند که مطالب مهم را بدون کمترین تغییری خلاصه کرده است. برای خط کشیدن زیر مطالب مهم بهتر است که از خودکارها، مداد ها یا ماژیک های رنگی استفاده کنید؛مثلا مطلب بسیار مهم را با یک رنگ و مطالب کمتر مهم را با رنگ دیگر و مطالب هر فصل یا موضوع را نیز با رنگی خاص خط بکشید. این کار باعث می شود تا هم مطالب، بیشتری در ذهن شما باقی بماند و هم تنوع بیشتری داشته باشید و زود خسته نشوید. در خلاصه نویسی به روش خط کشیدن زیر مطالب، باید توجه داشته باشید که با وسواس اینکه ممکن است مطلبی از قلم بیفتد، زیر همه مطالب خط نکشید؛زیرا در غیر اینصورت،حاصل کار، صفحه ای پراز خط در زیر جملات می شود، نه یادگیری بیشتر.اگر شما در هر صفحه، زیر مطالب زیادی را خط بکشید احتمال کاهش یادگیری وجود دارد و نشانه آن است که این وسیله را جانشین توجه واقعی به مطلب و برگرداندن مطلب به زبان خود کرده اید. چیزی که هنگام انجام این کار باید مد نظر قرار دهید و زیر آن خط بکشید، اطلاعات مهم،مانند  نتیجه گیری های کلی،تعریف های کلیدی و جمله های اصلی که وظیفه آنها توضیح و تشریح نکات است،جملات کلیدی،نکات تستی و... است؛بدون اینکه به اندیشه اصلی مطلب خدشه ای وارد آید.

3- حاشیه نویسی

یکی از کارهای مهمی که در خلاصه نویسی می توانید انجام دهید این است که حاشیه نویسی کنید.حاشیه نویسی با هدف انتقال مجموعه ای از مطالب مهم و خلاصه شده از متنی است که شما مطالعه کرده اید. در حاشیه نویسی می توانید کلیدی ترین جمله هر پاراگراف را استخراج و به زبان خودتان در حاشیه کتاب یا جزوه یادداشت کنید. برای انجام این کار در پایان هر پاراگراف از خودتان بپرسید که این پاراگراف قصد داشت چه مطلبی را به من بیاموزد و آن را در یک جمله و با زبان خودتان،نه به صورت کتابی، بیان کرده و یادداشت نمایید؛به علاوه می توانید سوال،انتقاد،یا هر مطلب دیگری را که مربوط به همان موضوع است و در جای دیگری خوانده اید، حاشیه نویسی کنید،این فرآیند به تمرکز فکر،دقت،حفظ،یادگیری بهتر کمک می کند.

4- دسته بندی

یکی دیگر از روش های مهم خلاصه نویسی، دسته بندی است.به کارگیری این روش برای مباحثی مانند: تاریخ ادبیات  یا احادیث درس دین و زندگی که شامل دسته ها و طبقه بندی های مختلف است، بسیار مفید است.روش کار نیز به این صورت است که باید مطالب مختلفی را که میتوان در یک دسته قرار داد،یک جا نوشت و آنها را دسته بندی کرد؛به عنوان مثال، می شود شاعران را بر حسب قرن و یا احادیث را براساس اشخاص،دسته بندی نمود.

5-یادداشت برداری

اصلی ترین نوع خلاصه نویسی،یادداشت برداری است که می تواند کمک بسیار مؤثرتری به یادگیری طولانی مدت و همین طور، صرفه جویی دروقت شما نماید. یادداشت برداری،عبارتست از برداشت کلیدی ترین مفاهیم هرمطلب و ثبت آن در دفترچه ای جداگانه به شیوه ای خاص که در مرور کارهای آتیکارایی داشته باشد.هر برگه یادداشت برداری شده باید دارای دو ویژگی مهم باشد:اول اینکه باید خلاصه و کلیدی باشد؛یعنی  آنچه را که یادداشت می کنید باید حجمی بسیار کمتر از آنچه که در متن اصلی موجود است،داشته باشد. دومین ویژگی یادداشت برداری،تداعی گر بودن یادداشت هاست؛یعنی همه آنچه را که پاراگراف و متن قصد انتقال آن را داشت،به شما انتقال دهد و یادآوری نماید؛به بیان ساده؛پاراگراف و متن قصد انتقال آن را داشت به شما انتقال دهد و یادآوری نماید؛به بیان ساده یادداشت ها باید مفید،اما مختصر باشند.

ممکن است در ابتدا، شما در انجام هریک از این روش های خلاصه نویسی،با مشکل مواجه شوید،اما اگر بخواهید و اراده کنید که مطالعه خوبی برای کنکور داشته باشید، حتما می توانید بتدریج، مطالب را به بهترین شکل ممکن خلاصه برداری کنید،به خاطر داشته باشید که یک مطلب، بسته به اهمیت و تستی بودن آن، می تواند همه اشکالیا یک شکل خلاصه نویسی شود.

در خلاصه نویسی، نکات زیر را باید رعایت کنید تا در وقت خود صرفه جویی کرده و از زحمت خودتان هم بهترین نتیجه را بگیرید:

1-یکی از راه های کارا کردن یادداشت ها به هنگام  ثبت کلمات مهم،به کار نگرفتن کلمات اضافی است.در خلاصه نویسی، هرقدر اطلاعاتی با کلمات کمتر و عبارت های کوتاه تر نقل شود، کارایی آن بالاتر است؛ بنابراین، هنگامی که اطلاعات نسبتا زیادی را در چند کلمه خلاصه می کنیم،یادداشت های شما کارا هستند. در یادداشت ها باید هدفتان این باشد که حتی الامکان مطالب مختلف اعم از درس معلم، کتاب و جزوه را در جمله های کوتاه ومفید بگنجانید. این کار سبب می شود که توجه شما صرفا به اطلاعات مهم متمرکز شود. باید از این گونه جمله ها، یعنی از جمله هایی که کلی ترین و محوری ترین اطلاعات را در بردارند، یادداشت برداریدو به جمله هایی که از لحاظ اهمیت ساختاری،ضعیف و حاوی اطلاعات جزئی ترند،توجه چندانی نکنید.

2- در خلاصه نویسی، ابتدا باید کلیات موضوع مورد توجه قرار گیرد و موضوعات به صورت نمودار درختی رسم شود و سپس به جزئیات پرداخته شود،در خلاصه نویسی باید دقت کرد که معمولا ایده و نکته اصلی در دو جمله اول پاراگراف بیان شود و بقیه پاراگراف،شامل توضیحات این مطلب باشد؛اما این بدان معنی نیستکه بقیه متن،مهم نیست،بلکه در ادامه متن باید به کلمات کلیدی مانند: نخستین ، مهم ترین عامل ، بیشترین تاثیر ، نکته اساسی ، در نتیجه و مثبت یا منفی بودن افعال توجه کرد.

3-یکی از کارهایی که می توانید در خلاصه نویسی انجام دهید،این است که طرز ارتباط مو ضوعات اصلی و فرعی را به کمک نمودار درختی نمایش دهید تا به درک بهتر مطالب کمک کند.

4-درهنگام مطالعه مباحث درسی،ابتدا به کشیدن خط در زیر مطالب اصلی،مهم و با اهمیت بپردازید و سپس خلاصه نویسی کنید،زیرا انجام دو فعالیت مجزا،یادگیری و خلاصه نویسی در یک زمان واحد،باعث ایجاد اخلال و عدم تمرکز در انجام هردو عمل میشود.

5-خلاصه نویسی شما،چنانچه شامل خلاصه مباحث درسی، نکات مهم در کتاب درسی و جزوات یا تست های غلط و (نزده) شما در آزمون ها و مجموعه های تست باشد، دارای ارزش درسی بالاست و الزاما نباید فقط از داخل کتاب یا جزوه شما جمع آوری شود.

6-هنگام مطالعه مطالب خلاصه نویسی،که حاوی خطوط اصلی و پیامد های مهم است،به کم اهمیتی،مطالبی پی می بریم که در زمان خلاصه نویسی،مهم جلوه کرده اند یا به علت گذشت زمان و مرور مطلب،اهمیت اولیه را ندارند؛پس این نکات را حذف کنید.

7-در خلاصه نویسی،به انتخاب سبکی مناسب متن خلاصه شده،رعایت یکنواختی افعال از لحاظ زمان،توجه به حجم مطالب و عدم تصرف در پیام ها و محتوای متن اصلی،توجه کنید.خلاصه درس های فرمولی و قاعده دار مانند: درس های شاخه ریاضیات، فیزیک، شیمی، منطق، گرامرانگلیسی، قواعد عربی،دستور زبان فارسی و آیین نگارش، اقتصاد و آرایه های ادبی، از طریق یادداشت فرمول ها و قواعد،رسم نمودار های لازم طبقه بندی دقیق و اجزای هر مبحث فراهم می آید و لازم است به منظور تسلط و یادآوری در مرور مباحث خلاصه نویسی شده،برای هر مورد مثالی اورده شود.

8- چون اغلب قواعد، گاهی بوسیله موارد استثنایی و تبصره ها نقض می شود، این نکات خلاف قاعده نیز باید یادداشت و آموخته شود.درواقع،اهمیت استثناها از قواعد خیلی بیشتر است و عموما،سوالات مهم و اساسی کنکور از میان این مطالب استخراج می شود.در درس های هم گروه ریاضیات، توجه به این نکته ضرورت دارد که بدانیم توانایی حل مسائل با توانایی تست زنی خیلی تفاوت دارد، و مورد دوم، بسیار دشوارتر و مستلزم تمرین و تکرار فراوان است.

9-در خلاصه نویسی درس های تشریحی و حفظ کردنی از قبیل: معارف اسلامی،تاریخ،جغرافیا،تاریخ ادبیات،جامعه شناسی،علوم اجتماعی،روان شناسی،فلسفه،زیست شناسی،زمین شناسی،ادبیات و شیمی(بخش های تعریفی و تشریحی) میبایست کل هر فصل یا گفتار را بخوانید و مطالب اساسی و مهم را به شکلی برجسته مشخص سازید و آنگاه نکات مشخص شده را در یک دفتر جداگانه یادداشت کنید.

10-خط کشیدن زیر جمله ها و یادداشت برداری از خواندن تنها و خلاصه نویسی از جملات خط کشی شده،موثرتر است،پس باید به هنر خلاصه نویسی مجهز بود تا از زمان و نیز امکانات،بیشترین استفاده را کرد.

11-برخی از داوطلبان گمان میکنند که خلاصه نویسی،باعث گرفتن وقت مطالعاتی انها میشود و نسبت به وقتی که برای صرفه جویی در زمان،تسهیل از برخورداری از محتویات مهم کتب و جزوات در حجم کم،ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای مطالعه،کمک به در خاطر سپردن مطالب و از یاد نرفتن آنها و کمک تمرکز فکر هنگام خواندن کتاب و جزوه است.

12- تاریخ یادداشت برداری را در گوشه برگه یادداشت نمایید تا در زمان های خاص مرور سردرگم نشوید.

13-به خاطر داشته باشید که در برنامه ریزی خود،زمان هایی را باید به مرور اختصاص دهید و در این زمان های مرور،به جای مطالعه دوباره کتاب یا جزوه،خلاصه هایی را که برداشته اید،مطالعه کنید.

14- در هربار مرور خلاصه ها،نسبت به مرورهای قبل می توانید بخشی از خلاصه ها را که بطور کامل یاد گرفته اید،حذف کنید تا در وقتتان صرفه جویی شود.

نظرات دبیران

 

اکبری دبیر فیزیک

از آشنایی من با استاد نجفی فر بیش از 6 سال می گذرد اولین بار در اردوی آماده سازی و پیش ثبت نام بچه های المپیادی با ایشان آشنا شدم. مردی پرتلاش، پرشور و بسیار با انگیزه، مثبت اندیش و از جنس مردان عمل که هر چه در اندیشه اش می گذرد پس از مدتی به صورت کاری منسجم و عملیاتی بروز می نماید. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم چون به همه ویژگی های بالا صداقت و معنویت را اضافه کرده اند و این رمز تفاوت ایشان با بقیه مشاوران است.

 

امامی دبیر تاریخ و جغرافیا و علوم اجتماعی

به نام یزدان پاک

شوق پرواز پرواز شور و هیجانف انرژی و حرکت رو به جلو است . جناب استاد نجفی فر پرانرژی و همیشه به دنبال برنامه های جدید و ایده های ناب هستند که با هم فکری سرکار خانم صادقی این ایده ها و افکار را پرورانده و به معنای واقعی به بهترین نحو عمل کرده اند.

 

پیمان امیری دبیر ریاضی

به نام خدا

در طول این مدت که بنده در مجموعه شوق پرواز تدریس می کنم می تونم بگم که یکی از بهترین کلاس کلاس ها را در تمام این 15 سال تدریس خودم در این مجموعه داشتم. دانش آموزان قوی و کوشا، کادر مجرب و دلسوز، مدیریت کارامد و قوی سرکار خانم صادقی و مشاوره ی دلسوز مهندس نجفی فر که از قوی ترین مشاورین درامد آموزش هستند. امیدوارم که بتونم سال های سال در این مجموعه و در کنار این افراد تدریس موفقی داشته باشم.

 

حمیدرضا تاجیک دبیر ادبیات

موفق و موید باشید

انسجام موجود در مجموعه شوق پرواز مثال زدنی است. زمینه پرواز بسوی موفقیت دانش آموزان در شوق پرواز فراهم است. این همه به برکت حضور پیوسته مهندس نجفی فر و سرکار خانم صادقی و تعامل مستمر آنها با دبیران و دانش آموزان حاصل شده است.

 

خانم عزیزی دبیر زبان

روزی که عنوان شوق پرواز را برای یک مجموعه آموزشی شنیدم به نظرم ترکیب بسیار زیبا و پر معنی آمد. فکر کردم یک زوجه مشاور با توانمندی هایشان به راحتی قادر خواهند بود اشتیاق رسیدن به هدف را در دانش آموزان ایجاد کنند و به آنها پرواز را بیاموزند. به انها مسیری را نشان دهند که برای رسیدن به هدفشان  قدم نه ، پرواز کنند و از دیگران سبقت بگیرند.

و اکنون که افتخار همکاری با آن مجموعه را دارم می بینم با تلاش و پیگیری های مداوم دانش آموزان ما چه زیبا در فضای آموزشی به پرواز درآمده اند.

 

خانم مهوش رضایی دبیر ادبیات

از زمانی که زیستن با مجموعه علمی آموزشی شوق پرواز را تجربه کرده ام به زعم این شاگرد ادبیات، شاهد تلاش های پر توان مسئولان و دست اندرکاران آن آقای مهندس نجفی فر و سرکار خانم صادقی بوده و هستم. مجموعه ای که با انتخاب عنوان شوق پرواز می کوشد تا ثابت کند که مستحق چنین نامی بوده و هست  و امید واثق بسته به آن زمانی بتواند کهکشانی از علم آموختگان را در حیطه ی فعالیت خود چنان علمی، فرهنگی باشد. امیدی معقول که با توجه به تلاش های خستگی ناپذیر چندان دور از وقفه نبوده و نیست.

 

قاضی دبیر ریاضی

به نام خدا

بعضی مواقع با خیلی انسان های خوب سالها کار می کنی و ارتباط داری ولی هیچوقت احساس راحتی و خوبی نداری، همش فکر می کنی انجام وظیفه بوده و خبری از دوستی و محبت نیست، همین عامل باعث کاهش انگیزه کارت میشه. افتخار آشنایی و کار با مجموعه شوق پرواز این ساختار های قدیمی را شکست و محیطی پر از دوستی متقابل و کار و تلاش را فراهم ساخت.

ممنونم، امیدوارم تا اوج پرواز کنی با شوقی که داری اونم در شوق پرواز.

با تشکر و سپاس

 

علی کریم پور دبیر شیمی

آقای نجفی فر را میشه با یک کلمه توصیف کرد "شصت"

شرافت: صداقت : توکل بر خدا

شرافت: بنده اعتقاد دارم زحمت از جنس شرافت است و انسان زحمت کش انسانی است با شرف، انسان های شریف حتما موفق می شوند.این موفقیت حتمی است.

صداقت: بار ها در همایش های شوق پرواز به شرکت کننده ها گفتم و تکرار می کنم که پشتوانه موفقیت شوق پرواز صداقت نجفی فر است، که صداقت کالایی است نایاب در دنیای امروز که با سرعت به سمت تاریکی و دوزخ در حرکت است.

توکل بر خدا: دیگه این احتیاجی به توضیح نداره که خانواده هایی که سرنوشت بچه هاشون به کسی می سپارند باید در اون مجموعه و در اون شخص ترس از خدا و توکل به خدا وجود داشته باشد و همین است که بچه ها و معلم ها و خانواده ها همیشه شوق پرواز را از خودشون میدونن.

 

لاسمی دبیر اقتصاد و منطق و فلسفه

به نام خدا

یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی، در سال آخر دبیرستان رقم می خورد یعنی انتخاب مدرسه مناسب.

انتخاب مدرسه مناسب یعنی هموار کردن موفقیت در آینده. مدرسه ای را می توان مناسب معرفی کرد که دارای برنامه ای منسجم و هماهنگ بوده و از روز اول تا اخر  دارای هدف و برنامه باشد، در این چندین سال که در خدمت گروه آموزشی شوق پرواز بودم، این گروه را از موفق ترین گروه های آموزشی کشور دیدم، که برای ساعت به ساعت دانش آموزان دارای برنامه است. امیدوارم با انتخابی مناسب موفقیت خود را تضمین کنید.

 

مهندس مخدومی دبیر هندسه

مجموعه شوق پرواز ترکیبی از آموزش ، صداقت و اخلاق است.

جناب آقای مهندس نجفی فر و همسرشان زوجی دلسوز و مسئول .

و تعالی آموزش ، دغدغه اصلی زندگی شان می باشد.

برایشان سربلندی و دلهایی شاد آرزو مندم

 

میوه چی دبیر زیست

در این چند سال همکاری با شوق پرواز نظم ، مدیریت و برنامه ریزی به طور مشهودی متفاوت با مراکز دیگر و بسیار دقیق و جدی بوده است که این فقط به خاطر نظارت نظارت دقیق و مدیریت مجموعه است. انتخاب صحیح دانش اموزان و جو مناسب علمی از ویژگی های کلاس های این مجموعه است. امیدوارم این مجموعه پیشرفتی روز افزون داشته باشد.

 

نوید شجاعی  دبیر گسسته

شوق پرواز

از محدود گروه های اموزشی بسیار موفق و خوش فکر می باشد که در این 19 سال سابقه تدریس با آن برخورد داشته ام.

تسلط این زوج به مسائل آموزشی و آشنایی دقیق با شرایط روحی داوطلبان در این سال سرنوشت ساز باعث و عامل موفقیت آنها بوده و بسیار خوشحال هستم که افتخار همکاری با این مجموعه حرفه ای را دارم.

 

واثقی دبیر دین و زندگی

با عرض سلام و خسته نباشید

از همکاری با شما عزیزان بسیار خوشحالم                                        

امیدوارم هر روزتان درخشان تر و پربارتر باشد

گروه شوق پرواز بسیار پرتلاش با بینش عمیق و بسیار دلسوز بوده و بیشترین چیزی که بنده را تحت تاثیر قرار داده است صداقت و دوستی و انگیزه مثبت این گروه بویژه برای دانش اموزان که عاملی بسیار مفید برای آرامش و انضباط فکری عزیزان می باشد.

و در راس تمام این برنامه مدیریت دقیق جناب آقای مهندس نجفی فر و سرکار خانم صادقی می باشد.

با آرزوی موفقیت و سعادت و سلامت

 

بهزاد یوسفی دبیر عربی

به نام خدا

با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای همکار محترم و برادر بزگوار جناب آقای مهندس نجفی فر و همسر محترمشان سرکار خانم صادقی که در طول سال ها همکاری با ایشان متوجه علاقه ایشان به اعتلای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان گردیدم.

امیدوارم با امید و توکل به خدا و استفاده از همکاران مجرب بتوانید به بالاترین جایگاه در امر کنکور و آموزش در ایران برسید و همه دانش آموزان این مجموعه به بالاترین جایگاه های علمی در سطح ایران و بین الملل نائل گردند.

با امید سربلندی ایران و ایرانی

خانم آرمند دبیر شیمی

با سلام و احترام

مدیریت محترم دبیرستان دخترانه شوق پرواز از نظر برخورد با دبیرتان بسیار گرم و قانونمند هستند و من بسیار بسیار از ایشان راضی هستم و از نظر دانش آموزان به نظر من محیط بسیار مناسب و علم و انگیزه بسیار در آن ها بالاست.

با آرزوی موفقیت برای کادر دبیرستان و مدیریت محترم سرکار خانم صادقی

 

نظرات دانش آموزان

ویدئو نظرات دانش آموزان دبیرستان شوق پرواز

            

        ویدئو شماره 1                    ویدئو شماره2                     ویدئو شماره 3    

                                                     

                                             

          ویدئو شماره4                      ویدئو شماره5                  ویدئو شماره 6         

  

                             

          ویدئو شماره 7                   ویدئو شماره 8                      ویدئو شماره 9        

 

من تصمیم گرفتم کنکور 1400 را در دبیرستان شوق پرواز باشم چون سال دوازدهم برای ما سال سرنوشت ساز است کادر فوق العاده این مدرسه که اهمیت ویژه‌ای برای درس خواندن قائل هستند و اساتید مجرب و متعهد که برای ما در نظر گرفته شده است، بسیار عالی هستند

تشکر ویژه از مدیریت دبیرستان شوق پرواز سرکار خانم صادقی و آقای مهندس نجفی فر دارم

شوق پرواز به من یاد داد وقتی همه دارند از نشدن اهداف و آرزوهام حرف می زنند ، به راهم ادامه بدهم و موفق شوم و مطمئنم در شوق پرواز به اهدافم میرسم

آیناز سعیدی 11 تجربی

 

من 2 سال در دبیرستان شوق پرواز درس خوندم و تصمیم دارم سال دوازدهم رو هم در این مدرسه باشم . شوق پرواز به دانش آموزان خیلی کمک می کنه که به هدفشون برسد

و پرتلاش و پرانگیزه به هدفشان برسند

تشکر ویژه می کنم از جناب آقای نجفی فر و سرکار خانم صادقی و کادر آموزشی قوی دبیرستان شوق پرواز که خیلی زحمت می‌کشند

یه جمله معروف از آقای نجفی فر همیشه توی ذهنمون هست:

اشکهایی که هنگام شکست میریزیم همان عرق هایی است که برای تلاش نریخته ایم ...

نازنین سعیدی نیا یازدهم انسانی

 

از جناب آقای نجفی فر ریاست محترم دبیرستان و خانم صادقی عزیز مدیریت محترم دبیرستان بابت محیط صمیمی و سالم و نظارت درستشون تشکر می‌کنم

از نظر کادر آموزشی همه دبیران در سطح عالی و پیشرفته قرار دارند

انگیزه‌ای که مهندس نجفی فر به بچه ها می دهند در پیشرفت تحصیلی و موفقیت و علاقه من به دست تاثیر زیادی دارد

با برنامه ریزی عالی که ایشون برای قبولی در کنکور دارند حتما موفق می شویم

یاسمینا سادات عمادی کلاس 11 تجربی

 

دلیل انتخاب من در سه سال متوالی داشتن مدیریت بسیار توانا در برقراری یک محیط سرشار از آرامش و آسایش است و ما می توانیم بدون اضطراب و استرس درس بخونیم

داشتن اساتید زبده و بسیار صاحب نام هست که می توانند ما را در رسیدن به موفقیت در کنکور سوق بدهند

ستایش امین فر کلاس 11 ریاضی

 

به نام آن که امید را در دلها زنده کرد

تنها چیزی که میتونم بگم اینه که از خدا تشکر می‌کنم که این مدرسه را در سر راه زندگی من قرار داد

آقای نجفی فر و خانم صادقی نه تنها برای ما یک مدیر دلسوز بودند بلکه مثل پدر و مادر برای ما بودند تا ما به هدفمون برسیم

واقعا تشکر می کنم از اینکه توی همه شرایط و توی این سال های مهم زندگیمون در کنارمون هستید

نکته آخر اینکه دبیرستان شوق پرواز به ما یاد داد که همیشه به خودمون ایمان داشته باشیم

فاطمه نظری 11 تجربی

 

من دو سال دهم و یازدهم اینجا بودم و تصمیم دارم سال دوازدهم رو هم اینجا درس بخونم

صادقانه بگم به خاطر مدیریت قوی و دبیران بسیار عالی

و همچنین تشکر ویژه دارم از خانم صادقی و آقای نجفی فر به خاطر تلاش ها و دلسوزی های بیش از اندازه شان

لیلا کارجو سادات کلاس 11  تجربی 

 

من دبیرستان شوق پرواز رو انتخاب کردم به خاطر مدیریت عالی که برای رسیدن ما به هدفمون و این که رتبه خوب بیاریم همه تلاششان را می‌کنند و اساتید خوب و همه شرایط را برای اینکه ما به موفقیت برسیم فراهم می کنند

موگه واصفی 11 تجربی

 

سرکار خانم صادقی و آقای نجفی فر خوشحالم از این که این سال سخت و حساس را با همراهی شما و گروه آموزشی شوق پرواز سپری کردم.

پریسا ذوالفقاری

 

از تمام تلاش ها و زحمات شما در طول این یک سال که برایمان کشیدی بسیار ممنونم و از خدا آرزوی خوشبختی و سعادت برایتان آرزومندم.

شاگرد شما زهرا اقبالی

 

خوشحالم که وجود شما دو نفر همچنان شوق پرواز را در من می پروراند.

هانیه میر صادقی

 

از تمامی تلاش های صادقانه و زحمات بی دریغ شما که در این سال حساس و سرنوشت ساز که برای من و دوستانم کشیدید بسیار سپاسگذارم.

نگین بنکدار

 

برای همه زحمت ها و دلسوزی هایتان ممنونم ... امیدوارم به هدفتان برسید همان طور که ما را به هدفمان می رسانید.

مبینا

 

برای چنین سال خوب ، شاد و پر از تلاشی از شما ممنونم. انشالله خدا یار و یاورتان باشد.

مونا شفاعتی

 

امیدوارم بتونم زحمت هایی که کشیدید را جبران کنم. امسال یکی از بهترین سال های عمرم رو گذراندم که بعید می دونم تکرار شه.

فائزه میر محمدی

 

با سلام

ضمن عرض تشکر برای زحمات شما، سال خوبی را در کنار این مجوعه گذراندم. امیدوارم این مجموعه را با خاطره خوشی ترک کنم و شما هم نتیجه ی زحمات خود را بگیرید . من در این مجموعه بهترین معلم ها را داشتم، و این را مدیون شما هستم.

فرزانه اشرفی

 

با سلام و تشکر از زحمات شما و دبیران این مجموعه . در این هیاهوی سقوط و صعود برنده آن است که از لحظه های فراهم شده توسط کادر اموزشی شوق پرواز بهترین استفاده را داشته باشد.

با آرزوی پیشرفت روزافزون برای شوق پرواز

سنا فکوری راد

 

با شوق پرواز، پرواز را تجربه تجربه کردیم و صعود را دیدیم ، روز به روز اوج گرفتیم و گذشتیم و حالا به اخر راه رسیده ایم. لحظه پایان ، صعود ی با شوق پرواز و فرودی برای برنده شدن

سودابه صدر

 

با شوق پرواز (مهندس نجفی فر و سرکار خانم صادقی) فهمیدیم با توکل به خدا هیچ چیز غیر ممکن نیست و یاد گرفتیم با خوشبین بودن و مثبت اندیشی از لحظه ی اکنون نهایت استفاده را ببریم.

سارینا ذاکر

 

از خداوند منان برای شما

بهترین جایی که بودم ، بهترین چیز هایی که یاد گرفتم ، بهترین کسایی که دیدم...

خیلی دوستون دارم از تمام زحمتهایی که برایم کشیدید واقعا سپاسگذارم . من در اینجا درس زندگی را آموختم آرامش ، تلاش ، شروع دوباره، نیمه پر لیوان و از همه مهم تر خدا را با آنها دیدم و در خود به وجود آوردم.

واژه ها حقیر تر از آنند که بتوانم توصیفتان کنم

تمام گل های دنیا را تقدیم به شما موفق ترین زوج مشاوره

سرکار خانم صادقی و آقای نجفی فر

مائده - ش

 

محلی که باعث شد من هدف هایم را پیدا کنم

مائده منفرد

شوق پرواز یعنی رفتن به سوی هدف و آینده

ساناز موسوی

بال های عشق و انگیزه  به سوی موفقیت و آرامش

مطهره نظرزاده

 

شاید برای خیلی ها امیدی به فردا نیاشد اما شوق پرواز امیدیست برای فردا

با وجود سرکار خانم صادقی و آقای مهندس نجفی فر مشاور و برنامه ریز عالی دبیرستان شوق پرواز یعنی امید به فردا

پردیس سلیمانی

 

شوق پرواز یعنی انگیزه گرفتن واسه درس خوندن

شوق پرواز یعنی تعیین هدف

شوق پرواز یعنی برنامه ریزی برای درس ها

شوق پرواز یعنی تلاش برای رسیدن به هدف

شوق پرواز یعنی عشق، یعنی آرامش ، یعنی هدف

زهرا شکیب مهر

 

من از سال قبل در شوق پرواز بودم و اول سال به دلایلی به یک مدرسه دیگر رفتم اما دوری از خانم صادقی و شوق پرواز را نتوانستم تحمل کنم به عقیده من

هیچ کجا شوق پرواز نمیشه

پرواز بال نمی خواهد شوق می خواهد

فاطمه زهرا سلطان زاده

 

شوق پرواز یعنی یه تلنگر برای متحول شدن!

سوگند بیگی فر

 

تنها مجموعه شوق پرواز هست که میتونه من رو برای  دومین سال متوالی با انگیزه و عشق به درس خواندن وا داره

شوق پرواز در کنار خانم صادقی و مهندس نجفی فر یعنی انگیزه

فاطمه شیخ الاسلام

 

مراسم زیارت عاشورا

برگزاری مراسم زیارت عاشورا در دهه اول محرم و پذیرایی از دانش آموزان

سال تحصیلی 95-96

bAmRC82M.jpg

v2LmL1Ff.jpg

KpCeRV9z.jpg

g9eHp2uC.jpg

Dsjp1Klo.jpg

1voDir7G.jpg

CIRwnsNu.jpg

a4CoWuT8.jpg

tqRGodST.jpg

iPtgVLQ8.jpg

T7iNanJ1.jpg

9pBiD24x.jpg

Odip0Vva.jpg

yuwYR4Lq.jpg

ybOVsQiJ.jpg

k4wAdPca.jpg

9f2u7nAi.jpg

qt3F8RkZ.jpg

YD4LQgso.jpg

j0FqJDHh.jpg

eJuFbBrP.jpg

fB3ZbIGO.jpg

g5V0IdMn.jpg

DrzzzOoC.jpg

سخنی با والدین

1- معمولا رایجِ که درایام امتحانات، روال عادی زندگی بسیاری ازخانواده ها به هم می ریزه. تاحدی که برخی از اعضاء خانواده دچاراضطراب میشن. استرس بیش ازحدوالدین باعث انتقال به دانش آموز میشه.

2- درروزهای نزدیک به امتحانات، بچه هارو آزاد بگذاریم وزیاد مداخله نکنیم، ولی به طورمدارم به نحوه کارهاشون نظارت داشته باشیم وهرجانیازبه هم فکری وکمک داشتن، مثل: گرفتن معلم، کتاب و... همراه اونابشیم.

3- موقع امتحانات محیطی شاد، آرام وامن فراهم کنید. مهمونی ها رورفت وآمدها به منزل رامحدودکنید وازطرح مشکلات وبحث های اختلاف برانگیز ودعوا دوری کنید.

4- به تلاش اواحترام بگذارید وبه او روحیه بدهید.

5- نباید فرزندان رابه علت امتحان داشتن ودرس خواندن درخانه تنها بگذارید وخود به مهمانی وتفریح بروید.

6- زمانی که بچه ها درحال مطالعه هستند، مشغول دیدن تلویزیون وازاین قبیل کارها نشویم. بگذاریم بچه ها ماراهمراه خودببینند تا محیط خانه برای یادگیریشان مطلوب باشد.

7- مراقب تغذیه اوباشید. بنیه جسمی فرزندتون رودرمدت امتحانات تقویت کنید، ضمنا ویتامین های B12 و B Complex رو فراموش نکنید.

8- درصورتی که فرزند شمااسترس شدید دارد، درصورت صلاح دید پزشک ازدارو استفاده کنید ولی تحت هیچ شرایطی ازداروهای آرام بخش، مخدر و خواب آور استفاده نکنید.

9- ازفرزند خود نتیجه نخواهید ازاو بخواهید فقط خودش باشد وهرچه میداند درجلسه آزمون ارائه کند. بگذارید از نمره 19/75 خود لذت ببرد.

10- فرزند شما درایام امتحانات تحت فشار زیادی هست ممکنه دراین روزها پرخاش گر وبهانه جو هم شود. دراین ایام ازاو انتظار چندانی نداشته باشید،پس ازامتحانات همه چیزبه حالت اول خودبرمیگردد،درمقابل تمام واکنش های غیرمتعارف فرزند صبورباشید.

درمدت امتحانات، والدین هم امتحان میدهند بیایید به گونه ای عمل کنیم که زحمات یکساله فرزندمون خراب نشود

من ، همسرم و فرزندم همه زندگیمون رو برای آموزش گذاشتیم. مدرسه شده خونه ی اول ما